The Single Best Strategy To Use For بیماری زونا تا چه زمانی واگیر دارد

Wiki Article

● از زونا به عنوان هرپس زوستر نیز یاد می‌شود. این نوع عفونت ویروسی با بثورات پوستی قرمز مشخص می‌شود که می‌تواند باعث درد و سوزش شود.

علائم بیماری زونا همیشه به سادگی موارد اشاره شده در بخش قبلی نیست. بلکه گاهی اوقات شاهد علائمی جدی در فرد درگیر با این بیماری هستیم که نیاز به مراقبت‌های پزشکی دارد. موارد زیر جزء جدی‌ترین علائم بیماری زونا هستند:

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

آقای تورک در مصاحبه‌ای از ژنو گفت که شواهدی به دست آمده است که نشان می‌دهد اسرائیل سرعت ارسال کمک‌ها را کند کرده یا از ارسال آنها خودداری می‌کند.

● درد ناشی از زونا معمولاً در اعصاب نواحی زیر رخ می‌دهد:

از آنجا که خطر بروز عوارض جانبی شدید ناشی از بیماری زونا در افراد مسن خیلی بیشتر است، می‌توان برای افراد با سن بالاتر از ۶۰ سال از واکسن زونا استفاده کرد. این واکسن خطر بروز زونا را تا ۵۰% کاهش می‌دهد.

مزونیدلینگ: جوان‌سازی و رفع لک و جای جوش صورت با مزونیدلینگ

در بعضی از افراد، بیماری پوستی زونا در بارداری درد زونا پس از بهبودی تاول‌ها نیز ادامه پیدا می‌کند که این عارضه به عنوان نورالژی بعد از درمان شناخته می‌شود‌.

مصرف آنتی بیوتیک‌های خوراکی برای درمان عفونت‌های ثانویه

و اگر در چند درماتوم همزمان رخ داد از نظر نقص ایمنی باید بررسی صورت گیرد

● در حالی که بثورات زونا معمولاً در اطراف یک طرف کمر ایجاد می‌شود، ممکن است نواری از تاول‌ها در امتداد یک طرف پشت یا پایین کمر ظاهر شوند.

دومین عارضه جانبی شایع و شدید ناشی از بیماری زونا، بروز عفونت باکتریایی در پوست ناحیه‌ای از بدن است که تاول‌های زونا در آن قرار داشته است. خود این عفونت‌‌ها می‌تواند منجر به بروز عوارض شدیدتری از قبیل قانقاریای سطحی و زخمی شدن پوست شود.

زونا خود را به صورت ضایعات پوستی (راش) قرمز رنگ توام با درد و سوزش بروز می‌دهد.

راه پیشگیری از زونا چیست و چطور افراد بالغ از آن در امان می‌مانند؟ بزرگسالانی که ۵۰ سال سن دارند یا مسن‌تر هستند نیز باید واکسن زونا را دریافت کنند که به آن در اصطلاح پزشکی «واکسن ایمن‌سازی واریسلا زوستر» گفته می‌شود.

Report this wiki page